Informacje o firmach zebrane w postaci wygodnej bazy bywają potężnym narzędziem biznesowym. Zgromadzenie w jednej funkcjonalnej całości tysięcy czy też milionów rekordów pozwala na szybkie wyszukiwanie potrzebnych danych i korzystanie z nich, gdy zajdzie taka konieczność. Bazę można prowadzić ogólnie, ale można też wprowadzić podział na branże lub w ogóle skupić się na jednej konkretnej branży, a następnie wdrożyć dalsze wewnętrzne podziały.
Jakie dane w bazie danych?
Baza danych firm może zawierać różne dane, co zależy od rodzaju bazy i zapotrzebowania. Powoli odchodzi się już od ograniczania ilości informacji, gdyż nowoczesne formy przechowywania danych gwarantują zarówno dużą szybkość pracy, jak i sporą ilość miejsca na potrzebną treść. Poza danymi typu adres lub adresy, telefony, e-maile, w bazie znajdują się informacje o zarządzie, profilu pracy, dziedzinie i branży, w jakiej działa, informacje kapitałowe i wiele innych. Szczegółowość danych zależy od tego, jak dużo pracy włożono w stworzenie bazy lub jak dużo kosztowała.
Po co korzysta się z takich baz?
Narzędzie, jakim jest dobrze skonstruowana baza danych firm, pozwala znacząco ułatwić wiele działań związanych chociażby z marketingiem – prowadzenie mailingu, dzwonienie z ofertami to tylko kilka przykładów. Baza dzięki temu, że informacje tam dostępne są spójne i kompletne, może też posłużyć do nawiązywania relacji biznesowych lub wyszukiwania klientów. Należy pamiętać, by w każdej bazie znajdowały się tylko dane pozyskane w legalny sposób.